Publicatie datum
04-07-2023 10:28:09
Categorie
Haar Tips
Nieuwe lijn van Phyto: “Color”
Voor gekleurd haar en highlights
De haarverzorgingsroutine die de kleur langer intens en stralend houdt en gekleurd haar beschermt.
Complete kleurbescherming met actieve ingrediënten
Plantenextractie van Witte Malve
2 x meer glans voor de haarvezel
Rijstpeptiden complex
Kleurfixator
Fixeert pigmenten en voorkomt zo het dof worden van de kleur
Tannines van Tara en extracten van zonnebloemscheuten
Kleurbeschermer
Beschermen tegen vrije radicalen
Karanjaolie
Kleurverzorger
Herstelt en houdt de kleur langer stralend.
90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong
Plantenextractie van Malve, Rijstpeptidencomplex, Tannines van Tara en extracten van Zonnebloemscheuten
Klik hier voor meer informatie over de Galansshampoo!
98% ingrediënten van natuurlijke oorsprong
Plantenextractie van Malve, Rijstpeptidencomplex, Tannines van Tara en extracten van Zonnebloemscheuten en Kranjaolie
Klik hier voor meer informatie over de Glansversterkende Conditioner!
97% ingrediënten van natuurlijke oorsprong
Plantenextractie van Malve, Rijstpeptidencomplex, Tannines van Tara en extracten van Zonnebloemscheuten en Kranjaolie
Klik hier voor meer informatie over het Kleurverlengend masker!
WAT PHYTO ANDERS MAAKT
100% actieve samenstellingen met plantenextracties
We selecteerden heel zorgvuldig 2 krachtige planten die bekend staan voor hun natuurlijk verzorgend effect op haar en hoofdhuid.
Biologische Malve
Biologische Rozemarijn
Phyto is ontstaan uit de visie van één man
Een gepassioneerd man ... Een pionier ... PATRICK ALÈS
1964
Uitvinding van brushing door Patrick Alès.
1967
Uitvinding van PHYTOTHERATHRIE,
haarverzorging met planten, van het Griekse phyto=planten, thera=verzorging et trix/tricos=haar.
1969
Oprichting van Laboratoires PHYTOSOLBA.
Patrick Alès is altijd blijven samenwerken met wetenschappers. Zijn producten zijn doeltreffend, maar hij rekent op de wetenschap om dat aan te tonen en de planten te ‘doen praten’ om nieuwe producten te ontwikkelen.
1998
Oprichting van PHYTO SPECIFIC, gamma producten voor gekruld en gekroesd haar en voor ontkruld haar, 1e gamma kwalitatieve etnische haarverzorgingsproducten dat op beperkte schaal wordt verdeeld.
Het verhaal van Patrick Alès
Het verhaal van 2 passies: planten en haar
Wanneer hij in zijn eigen kapsalon in een van de chicste wijken van Parijs het haar kapt van de grootste beroemdheden en royals van over de hele wereld ontdekt PATRICK ALÈS de kracht van planten.
Enkele jaren voordien heeft hij in het zuiden van Frankrijk een oud huis gekocht.
Daar vindt hij in de kelders oude bokalen met oliën en gedroogde planten die bewaard zijn door de vorige eigenaar, een herborist die planten gebruikte voor hun geneeskrachtige werking.
En terwijl hij naam maakt met zijn knipwerk en iets later met zijn uitvinding van het brushen, denkt PATRICK ALÈS in 1964 al aan verzachtende verzorging voor de handen van zijn shamponeersters, die aangetast zijn door sommige agressieve producten. Hij bereidt zijn eerste haarverzorging helemaal alleen in zijn garage, met de hulp van zijn echtgenote, en mengt planten in een oude bakkerstrog.
Met een motto dat hij altijd zal blijven naleven: “primum non nocere” (in de eerste plaats niet beschadigen).
Van één ding is hij overtuigd: als planten cosmetische kracht hebben voor de huid, moeten ze dat ook voor het haar hebben.
Hij mag daar dan wel zeker van zijn, maar het is nog niet bewezen!
Vandaar de wetenschappelijke stap die hij zet met de uitvinding van de PHYTOTHERATHRIE en de oprichting van Laboratoires PHYTOSOLBA twee jaar later.
Bijna 50 jaar innovatie
Met een vernieuwende aanpak
Al bijna 50 jaar drukken de producten van PHYTO hun stempel op de geschiedenis van het haar dankzij hun vernieuwende aspect en de spectaculaire resultaten.
Een wetenschappelijke benadering Planten
Het is door de planten uitvoerig te bestuderen dat PHYTO erin slaagt die planten te vinden die het doeltreffendst zullen zijn om de haren te verzorgen en mooier te maken. Wetenschappelijke teams van hoog niveau (apothekers, dermatologen, scheikundigen, plantkundigen, farmacologen …) zijn door PHYTO samengebracht in de onderzoeks- en samenstellingslaboratoria, in de regelgevende diensten, voor opleiding en wetenschappelijke communicatie.
PHYTO heeft zijn eigen geïntegreerde onderzoekslaboratorium en werkt ook samen met het CNRS(1),
het INSERM(2) en ziekenhuiscentra zoals het Sabouraudcentrum van het Saint-Louisziekenhuis in Parijs.
Het spreekt dan ook voor zich dat PHYTO ervoor gekozen heeft de verdeling van zijn producten toe te vertrouwen aan apothekers, die de echte wetenschappelijke link vormen tussen PHYTO en de consumenten.
(1) CNRS: Frans Nationaal Centrum voor Wetenschappelijk onderzoek (Centre National de la Recherche Scientifique). (2) INSERM: Frans Nationaal Instituut voor Gezondheid en Medisch Onderzoek (Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale).
Het handelsmerk van Phyto
De kunst om planten tot het uiterste te concentreren
EEN UNIEKE EXTRACTIEMETHODE DIE EEN HANDELSMERK IS GEWORDEN
PHYTO ontwikkelt zijn formules met zorgvuldig uitgekozen plantenextracten. Laboratoires PHYTOSOLBA produceert zelf zijn plantenextracten ‘van het huis’ met eigen technieken en vakkennis die de extracten uniek maken en ervoor zorgen dat ze zeer doeltreffend zijn.
Die extractiemethode maakt het mogelijk om alle heilzame bestanddelen uit bloemen, bladeren, wortels en schors op te lossen om formules te verkrijgen met uitgesproken veel actieve bestanddelen.
UITZONDERLIJKE CONCENTRATIES VAN ACTIEVE BESTANDDELEN
Als een klassieke cosmetische formule van een shampoo of een verzorging als basisbestanddeel water bevat, vervangt PHYTO dat water door aftreksels van planten om unieke formules te verkrijgen, die nog sterker geconcentreerd zijn voor een maximale doeltreffendheid.
Die zeer hoge concentraties aan plantaardige molecules met actieve bestanddelen zorgen ervoor dat de verzorging zo efficiënt mogelijk is en toch perfect te verdragen blijft.
De formules zijn niet agressief. Ze werken doeltreffend in alle zachtheid en respecteren daarbij elke haarsoort.
De knowhow rond de samenstelling
PERFORMANTE PRODUCTEN EN SENSORISCHE ASPECTEN
Elk nieuw product van PHYTO wordt onderworpen aan uitgebreid klinisch onderzoek om de doeltreffendheid en de sensorische kenmerken ervan te testen en na te gaan of het goed te verdragen is.
VOORKEUR VOOR PLANTEN
Stopzetting of vermindering van het gebruik van siliconen, sulfaten, parabenen, phenoxyethanol, afgeleide petrochemische producten, ftalaten, EDTA …
BEPERKING VAN BEWAARMIDDELEN
Door de voorkeur te geven aan verpakkingen in glas en aluminium, materialen die beter beschermen.
Bron: Phyto.com
KlantenService